Прочетете книгата ние пак там на онлайн страницата Източна Sayan 48 Online

път. Moshkov и готвач Алекс напусна лагера да се запаси за бъдещето, и се преместихме в посока Nitschke.

От езерото, на едва забележим наклон, това е една игра, пътека, но свежи парчета в него не е бил. Очевидно това през лятото се насладите на лосове и елени, които използват езерото за плуване. Това обикновено се случва в момент, когато в гората, управлявана от комари. Видяхме по следите на носилка и диви елени. Тези животни се провеждат тук през есента и пролетта, скитащи от летните пасища към зимата и обратно.

Отрядът се премества бързо в една долина, покрита с гори. Ден и не ще се изчисти. Слънцето се появи и изчезна, а до вечерта започна да вали отново, но ние вече бяхме на Nitschke.

За една нощувка избра малък изчистване на старите канали. Близо до крайбрежието Nitschke. След като това е един остров, но реката промени курса си и потока, който разделя бокса от брега, суха. Щом стигнахме до една поляна, всички заедно започнаха за системата на лагер: постави шатрата, теглени от дърво, разтоварвам и освободен да се хранят конете. Пожар избухна, и всички започнаха да изсъхне. Отидох в банката.

River, повален от двете страни на стената на непревземаеми гори, пяна, повишаване на дървета, и бързо се плъзна покрай тях. Мътната поток доплува от родната брегове гигант подкопана от водата дървета. Да се ​​противопоставим на потока, те орат обратно канал, езера и реката пада от брега. От черни облаци внезапно помрачи. Преместен скали, а в долината дойдоха да бъде. Вятър преглътна и пое нощ шума не е склонен към степента бъде приет. Silent облаци изведнъж се отвориха синя бездна, за миг освети далечните планини, върховете на смърчове, студена набъбне на реката, а ние сме първи път тази година, чу гръм.

Сгушен в палатка, в светлината на свещта набързо вечеряха и си легнах. Повече тъмнина сгъсти. Вятър, студ и ядосан, изпъди дъжд. Задави рев Nitschke. Fell podmytuyu вода изяде гигант чрез хвърляне през нощта пространство призрачен смърт вик. Светкавица разкъса на парченца черен свода на небето, гръмотевиците валцувани непрекъснато. Дефилето мъчителен стон. Под воя на бушуващите метеорологични хората са дълбоко заспали, и никой не забелязва, че се прокрадна неприятности.

Скочихме. На реката дойде пращене и шум, меланхолия вой черно, нетърпелив да крещи средата на нищото. Ние Прокопий се втурнаха от палатката. не валя дъжд. Red вежда ангажирани зори. Shelter Island са изчезнали под Nitschke на вода от преяждане. Заедно с дървета свива podtochennaya брега. На пържено канал, разделяща острова от континента, вълните бликащи кална река. Тя нямаше къде да се оттеглят. Безредици. Събудете се хора вземат неща и не знаят къде да бягам, маркиращи време. Sambuev се втурнаха да търсят конете и се върна - вода и вода навсякъде. Тя вече е ходил от всички страни с клиринга и зловещо лагер надолу върху палатката.

Видяхме как ostervenevshaya река нахвърляйки се на върха на острова. Трепна стар смърч изтъни върховете им, и дървета, които предпазват от вода в продължение на стотици години, това малко парче земя, внезапно се разделиха и започнаха да падат с трясък в реката, отчаяно се опитва да задържи за podmytuyu почва. маса от вода натискане върху нас. Някъде извън каналите тревожни объркани коне цвилеха.

Ние трябваше да незабавно да направи нещо по въпроса, водата заплашва да отмие с острова и САЩ. По съвет на Павел Nazarovich ние веднага започна изграждането на салове, без които е невъзможно да се измъкне от капана. Ние работихме в продължение на повече от два часа, без да знае почивка. Никой не очаква отбора. Но неспокоен Старецът сега и след това извика:

-- Побързайте, момчета, в противен случай ще носят.

И хората с нови сили в който се изпълняват неща; приятелски отклони оси. И водата идва всичко по-ожесточена и са наводнени в края на поляната.

Плотове в крайна сметка бяха готови. Без да губите нито една секунда, ние ги всички наши вещи и кучета сложи. Оказа се, че плътта едва ли може да издържи на натоварването. Но това беше необходимо да се постави още осем души!

Имах по-нататъшно dovyazat няколко трупи. Скоро водата се втурна из острова.

-- На салове! - императивно нарича Днепър.

Всеки се втурнаха към плътта. Аз хвана за крайната лъч, както и редица отцепила се проведе Sambuev. На сала бяха Лебедев Павел Nazarovich, а ние трябваше да ги следвате, за да плува като "кораб" вече е претоварен.

Ние не разполагаме с време, за да плават и двадесет метра, като на гърба на нашия сал покрит отгоре на падналия кедър. Рафт намотан, наклонена. Имаше един отчаян вик. Той е удавил, забодени клони, Sambuev. Лебедев се втурнаха да му помогнат. Пъргав удар на брадвата той отсече върха на кедър и Павел Nazarovich успя да се даде тласък на шестия сала. Видяхме плува на повърхността Sambueva.

-- Къде е моето budennovka? - извика той, смъркане и почистване на кръвта от строшена му лице.

Лебедев силно дръпване го хвърли на сала и Пол Nazarovich, отбелязвайки, че е претоварен сала започна да потъва, скочи във водата. Той, като мен, хвана за свързаните с трупи, и хванати свърши, ние се втурна надолу по реката.

Лебедев, разкрачен и ги почиват в дневника, изхвърлиха полюс напред, опирайки се на цялото му тяло, се опитва да прокара сала към брега. От прекомерен стрес, зачервено лице. Напълно замръзна в студена вода, цялата болка, сякаш стотици остри игли копаят в тялото. Павел Nazarovich крампи тесни ръцете и краката, лицето му се изкривиха от болка. Той започна да се задуши и да се удави. Това е в близост до брега. Лебедев затича да помогне, вдигна Павел Nazarovich на раменете си, и, ходене до гърдите си във вода, го отнесе до брега.

Ние Sambuevym задържан сал, завързали за едно дърво и отиде на брега. Вторият сала закотвена малко по-висока. Веднага се завтече с мачове Прокопий.

Свалихме мокри дрехи, затоплени от огъня.

Бурята беше минал, но водата в реката продължава да пристигнат. Подкопава брега, е все по-закръглен и се аерира.

Остров поглъщане на реката. Откъснати дървета, клони безпомощни напън, отнесени от течението в неизвестно разстояние. И само един, най-старият кедър дълго edinoborstvoval с реката. Но тук той се завъртя, изхрущя под корена; Той замахна и като че ли в страх поклати къдрава отгоре.

Видяхме как този гигант, борба, по наклонен към водата като свиващите стомаха от огромните си слоеве от подгизнала земя. Най-сетне той в прегръдката му потока мътност и тъжно стенеше, все още се опитва да запази корените на пъновете на паднали дървета от нас.

Beach vyglyanuvshee свети слънце. От огъня в замразено синьо небе лилав дим стрийминг. Събудих събудил пролетна утрин пернат свят. Просто се опитва да разпространи своите нежни зелени кълнове, стъпкана дъжд. В лъчите на светлината блестеше магически фенери капка влага не е свален от вятъра от иглите. Подобно ochumely компресиран пчела, отекна стърчиопашки, събиране на плувки nanosnike насекоми. Всичко отново оживя, пърхащи, изглежда, никой не забеляза изчезването на острова. Само Nitschke, набира сила, все още тясно брега.

Никой от нас не е мислил за ходене с опит смъртна опасност, казва най-смешните епизоди, които се състояха по време на сутрешната суматоха.

Kursin, като скачане върху сал, хванат панталони за подпалка под водата, падна и почти удави. Салът-той настигна и панталоните и една обувка оставени на клон. Не и докато те са имали! Лев, като се възползва от общото объркване, vylakal супа гърне варени в нощта преди закуска.

В следобедните часове, най-накрая, водата достигна и започна да отстъпва назад бавно след два часа от брега, оставяйки плитчините на златен кант, подадена от игли.

Sambuev кара коне. Те дори отиде да наводни канала и извършва тази ужасна нощ в крайбрежния гората.

Така че жалко край на втората ни среща с Nitschke. Случаят на острова е служил като сериозно предупреждение за нас, а ние дълго ще помни колко опасен е в лошо време, за да прекарат нощта на брега на планински поток, и още повече, че на острова.

Сухи дрехи, стоки, седла, решихме да продължим напред. Водата остави много боклук, nanosnika в по-ниските места на долината и толкова пиян и се потопете в почвата, които се движат по него не беше лесно. Конете потънаха до коремите им в кал, пълнят, но не повториха вика на водача. Тъй като ние не успяхме да стигнем по крайбрежието. Аз трябваше да се обърнат към шпорите, но нямаше късмет - се блъсна в запушване на починалия елова гора. Чукат оси, бутане Sushnikov, събудени ехо, закани каравана си през тесния проход. След това се върна, после спря да си почине и да разузнае пътя.